فروشگاه اینترنتی آسترکیا

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
شرکت آسترکیا در سال 1396 با توجه به نیاز کشور عزیزمان ایران ، جهت حضور در بازار های صادراتی شروع به فعالیت کرد.

راهنمای خرید قهوه جوش

راهنمای خرید قهوه جوش

آشنایی با بهترین مدل قهوه جوش دستی خانگی، برای دلدادگان این نوشیدنی مطبوع حائز اهمیت فراوانی است. زیرا همانطور که می‌دانید نوشیدن یک فنجان قهوه دلچسب تنها به کیفیت قهوه شما بستگی نداره، بلکه نحوه دم آوردن قهوه نیز تاثیر بسزایی در طعم و مزه آن می‌گذارد. علاوه بر این برخی عاشقان و دلدادگان قهوه از اینکه خودشان این نوشیدنی خستگی در کن را به صورت دستی دم آورده و در تمامی مراحل حاضر و ناظر دم کشیدن قهوه شان باشند، سر کیف می‌آیند.

برای تهیه یک قهوه خوش‌طعم ترک بهتر است قهوه جوش را بر روی حرارت بسیار ملایم قرار داده و زمانی که محتوای آن به جوش آمد، قهوه آماده شده را از روی حرارت برداریم. البته قهوه جوش‌های دستی دیگری در بازار هستند که توسط آن می‌توان قهوه اسپرسو، لاته و کاپوچینو تهیه کرد.

راهنمای خرید قهوه جوش

دسته قهوه جوش

قهوه جوش برای مدت زمانی حدود ۵ دقیقه روی شعله ملایم گاز، المنت یا سطح ذغال مشتعل قرار می‌گیرد و از طریق یک دسته بر روی این سطح داغ کنترل می‌شود. هنگامی‌که قهوه آماده صرف است با استفاده از دسته بلند قهوه جوش این ظرف را بلند کرده و قهوه را به فنجان‌های کوچک قهوه ترک منتقل می‌کنیم.

یکی از ویژگی‌های بهترین قهوه جوش دستی، داشتن دسته بلندی است که استفاده از این وسیله را برای شما تسهیل می‌کند. همچنین، بهتر است جنس آن به‌گونه‌ای باشد که در مقابل حرارت مقاوم بوده و به‌زودی هم خراب نشود.

جنس قهوه جوش

ظرفی مناسب تهیه قهوه است که دما را به صورت یکسان و یکنواخت منتقل کرده و قهوه در همه نواحی ظرف به یک میزان حرارت ببیند و در یک لحظه آماده شود. بهترین قهوه جوش در بازار که انتقال حرارت یکنواختی هم دارد، از جنس مس تهیه شده است.

هر جنسی که به خوبی وظیفه انتقال حرارت را انجام دهد و دما را به طور یکسان از ظرف به قهوه منتقل کند، قابل استفاده برای قهوه جوش است. همچنین محصولات دیگری هستند که از جنس شیشه، سرامیک، آلومینیوم و استیل ضد زنگ تولید شده‌اند.

اندازه ظرف

یکی از مواردی که در هنگام خرید بهترین قهوه جوش دستی باید به آن توجه شود، اندازه ظرف است. قهوه جوش‌ها در سایزهای مختلف در بازار عرضه شده‌اند ولی نسبت طول و عرض آن است که در تهیه یک قهوه فوق‌العاده اهمیت دارد.

قطر کف قهوه جوش به دهانه ظرف باید 1.5 به 1 بوده و یا کمی از این نسبت بیشتر باشد. همچنین ارتفاع بلند این ظرف در جلوگیری از به جوش آمدن و سرریز کردن قهوه کارایی دارد و به حفظ دمای درون ظرف نیز کمک می‌کند.

شکل قهوه جوش

توجه داشته باشید که بهترین قهوه جوش باعث تولید و ایجاد کف مناسب بر روی قهوه ترک می‌شود؛ که این کف به دلیل شکل ظرف به وجود می‌آید.‌ قهوه جوش در قسمت پایین پهن و در بالای ظرف باریک می‌شود و همین قسمت گلویی باریک بالای ظرف در ایجاد کف قهوه مؤثر است، زیرا کف شکل گرفته را جمع کرده و فشرده می‌کند.

معرفی ۴ مدل از بهترین قهوه جوش‌های دستی و خانگی بازار

۱- قهوه جوش بیالتی مدل موکا

این قهوه جوش پرفروش‌ترین مدل قهوه جوش از برند بیالتی است. اجزای این قهوه جوش شامل فیلتر تصفیه، سوپاپی جهت سرریز و یک واشر اضافه می‌باشد. این قهوه جوش ایتالیایی با بدنه‌ای از جنس استیل و ‌دسته‌های عایق توانسته رضایت قهوه دوستان فراوانی را کسب نماید.

گنجایش این محصول ۰.۵ لیتر بوده و از نظر طراحی، کیفیت ساخت و کارایی، امتیاز قابل قبولی از کاربران کسب کرده است. اگر به دنبال قهوه جوشی کاربردی با تنوع رنگی بالا و خوش استایل می‌گردید، احتمالا این قهوه جوش مورد پسند شما خواهد بود.

۲- قهوه جوش دستی مسی

همانطور که پیشتر گفتیم مس بهترین آلیاژی است که قادر به پخش یکنواخت دما در سطح قهوه می‌باشد. این قهوه جوش مسی چکش خورده، از صنایع دستی اصفهان بوده که به سبب سایز کوچک ‌و جمع و‌جورش نمی‌توانید بیشتر از ۲ الی ۳ فنجان قهوه از آن انتظار داشته باشید. محوطه داخلی این ظرف مانند تمامی ظروف مسی با قلع سفید کاری شده و توان نگهداری دمای آن در مقایسه با سایر ظروف مثال زدنی است.

اگر تصور می‌کنید تنها غذاست که در ظروف مسی به خوبی جا افتاده و طعم می‌یابد، پس از تست اولین فنجان قهوه از این قهوه جوش نظر کاملا متفاوتی خواهید داشت. گذشته از اینها مس به فرآیند خون سازی در بدن نیز کمک کرده و این موضوع برای کسانی که به واسطه کم‌خونی با مشکلاتی مواجه هستند کمک شایان توجهی می‌باشد. نکته آخر آنکه اگر ظروف مسی مورد پسندتان است و علاقمند به تهیه قهوه جوش آن نیز هستید، بهتر است بدانید این محصول توانسته عنوان بهترین مدل قهوه جوش دستی مسی را از آن خود نماید .

۳- قهوه جوش و اسپرسو ساز دستی مدل cup 6

این مدل قهوه جوش دارای بدنه‌ای از جنس استیل و دسته‌‌ای از جنس باکالیت می‌باشد. این محصول در دسته قهوه جوش‌هایی قرار دارد که به واسطه قیمت مقرون به صرفه و کارایی مناسبش توانسته، امتیاز ۴ از ۵ را از کاربران کسب نماید کند. هر چند برخی دسته این محصول را نقطه ضعف آن عنوان کرده‌اند، ولی اکثریت قریب به اتفاق مشتریان این قهوه جوش بر این عقیده‌اند که محصولی به شدت کار راه بنداز و با توجه به محدوده قیمتی مناسب، دارای ارزش خرید بالایی می‌باشد.

۴- قهوه ساز بیالتی مدل ۱۳۸۴

این قهوه جوش را می‌توان در دسته محصولات همه کاره، در دم آوردن انواع قهوه جای داد. این‌ محصول بسیار مناسب کسانی است که علاقمند به تست کردن انواع قهوه از اسپرسو گرفته تا لاته و کاپوچینو می‌باشند. اگر فوم دار بودن قهوه جزو ویژگی‌های یه قهوه محبوب برایتان است، این محصول قادر است قهوه‌ای با فوم عالی برایتان تدارک ببیند. به عنوان حسن ختام در معرفی این محصول می‌توانیم به نظر برخی از طرفدارانش، که معتقدند بهتر از این قهوه ساز نمی‌توان پیدا کرد اکتفا کرده و تصمیم گیری نهایی را به ارزیابی‌های خودتان و سطح انتظارتتان از یک قهوه جوش محول نمائیم.

 

سخن پایانی

قهوه به عنوان محبوب‌ترین نوشیدنی جهان با خواص فوق‌العاده‌اش، نه تنها در سرحال آوردن علاقمندانش موفق عمل کرده، بلکه جدیدا ویژگی‌های کمتر شناخته شده‌ای از خود به نمایش گذاشته که سیل علاقمندان به این نوشیدنی را بیشتر و بیشتر خواهد کرد. جالب است اگر بدانید از دل دانه‌های سیاه قهوه می‌توانید انتظار نوشیدنی را داشته باشید که، با خواصش قادر است به ثبت خاطرات بلند مدت شما کمک نماید.

برخی معتقدند که این نوشیدنی دلچسب حتی از این ورطه نیز پا را فراتر نهاده و انتخاب نوع آن می‌تواند در نشان دادن ویژگی‌های شخصیتی افراد تاثیرگذار واقع گردد. بنابراین اگر مخاطب خاص شما در نوشیدنی‌های گرم و سرحال آور قهوه است، به خودتان حق دهید که برای خرید بهترین مدل قهوه جوش دستی خانگی وسواس به خرج داده و بخواهید جهت دم کردن قهوه وقت و زمان بگذارید، زیرا این ترکیب دلچسب ارزش این تلاش‌ها را دارد.

 

برای خواندن مقالات مشابه کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *